Monday, May 12, 2014

Diyosa kag iban pa (Mga binalaybay ni Rex Hidalgo)

Diyosa

Ginpangita ko
Diri sa katalunan
Ang imo yuhom;
Ginpamatian
Ko ang mga ambahanon
Nga ginbilin mo,
Kag ginsunod ko
Ang imo mga tapak
Sa mga bulak.
Diyosa ikaw
Sining ilo nga dughan
Nga pinilas mo
Bangod wala ka
Nagpaalam
Sang ikaw nagtaliwan.
Ginduaw mo
Ako sa katulogon
Kag ginpabatyag
Ang kadagaya
Sang imo paghigugma
Nga halandumon.
Apang paano
Sa tion sang pagbugtaw
Ikaw maangkon?


Agosto 16, 2013


Ang Misyon

Yab-ok
Bato
Balas
Ang akon ginbanas;
Dapya sang mga balod,
Ambahanon
Sang mga pispis
Kag kalipay
Sang mga dahon
Akon nabatian.
Malayu pa ang
Kaagahon
Kag matugnaw
Ang kagab-ihon,
Apang sa imo
Pag-ubay
Taklaron ko
Inang batuhon nga bukid
Tubtob makita ko
Ang pagbutlak
Sang bulawanon
Nga adlaw.


Pebrero 27, 2002




Ang luha ni Neneng

Wala sing bituon
Sadto nga gab-i
Sang amon ginsunog
Ang bangkay ni Lolo.

Sa akon mga palad
Gintipon ko ang abo
Samtang ginadapulay ko
Ang iya agot nga apo.                                          

Ang luha ni Neneng
Ginsalod ko
Ginbutang sa paya
Kag ginsamu sa abo.

Sa kaagahon nga ini
Akon tukadon
Ang ikapito
Nga bukid.

Ang unod sang paya
Iburabod ko
Agod may mga puno naman
Nga magasaot
Sa kapatagan
Kag kabukiran,


Nabalhag sa Mantala 3
An Anthology of Philippine Literature
2000



Ang kahoy sang kabuhi

Sa malawig nga banas
Sining mabagyuhon nga pagpangita
Nabatyagan ko ang ulan
Kag ang init nga masingkal
Samtang sa akon tiil nagpilit
Lunang gikan sa mga uma nga nadangtan.
Pispis ako nga basa
Sa imo handong nagpasilong,
Lapyu ang kalag kag
Ginamingaw ang tagipusuon.

Indi ko lubos nga mahangpan
Ang malawig mong paghulat –
Nga sa akon pagkadagpa
Imo pa ako ginpabangon:
Nahibal-an ko
Nga ang nagakaon sang imo bunga
Ginatawag gihapon nga buang,
Apang kon buang ang ginagutom
Tadlong bala ang isip nila nga mga busog?

Matugnaw ang hangin
Sa pukatod sang mga damgo,
Apang kahoy ka nga mapag-on
Kag salandigan sang napukan…
Sa tion nga ang Sidlangan
Ginpapula sa dugo kag bala,
Ginpukaw mo ang akon dughan
Kag gintanyag ang paghigugma.

Ang lupig ginalupig gihapon
Kag ang manogpigos yara pa sa baybayon,
Apang may paglaom na sa paghimakas
Padulong sa banas nga mahimayaon
Kay ang kalag kong napukan
Nga bilanggo sa kasisidmon
Gintandog sang imo gugma
Kag ginbanhaw sa ambahanon.



Nabalhag sa ANI, CCP June 1999



Sa akon pagbalik 

Dawata na,
Hinigugma ko,
Ang akon kamot
Kay magataklad kita
Sa bukid nga binayaan
Sang panahon.

Indi ka magsiling
Nga sa akon pagtulog
Wala ko ikaw gindamgo;
Indi ka magkaimon
Sa mga bulak
Nga gintandog ko,
Bangod ang imo kahumot
Amo lang ang nagabuhi
Sa akon kalag
Kag ang imo paghigugma
Ang nagahatag kabaskog
Sa akon pagtaklad.

Sa akon pagbalik
Sa imo luyo,
Luyag ko tam-iran ang malum-ok mong bibig
Kag inang imo tingog
Akon mabatian
Nga nagasambit sa akon ngalan
Kag nagapadabdab
Sining dughan:
Yari naman ako,
Ang namat-an mong pulong.



Nabalhag sa Hiligaynon magazine
Marso 1992



Kristal 1

May bintana
     Ang aton mga
         Kalag
              Kag may pakpak
                  Ang aton mga
                       Damgo.

Gikan sa mga dinag-on
    Nagkitaay kita
         Liwat.
             Ang bronse mo
                  Nga yuhom
                       Nangin kristal     
                            Nga kaugot.

Landong sang nagligad
    Aton ginsulit:
        Ginhigugma mo ako
            Kahapon,
                 Ginhigugma ko ikaw
                     Sa mga dinag-on.

Ayhan kon ubos na
     Ang mga pinanid
          Sang aton
              Kasaysayan,
                   Higugmaon mo ako
                       Liwat –
                           Sa liwan nga
                               Kinabuhi.        

Hiligaynon magazine
Agosto 1992
                 



Kristal 2

Matugnaw ang hangin
Sa imo kristal nga hulot
Kag lupit ikaw
Sa moderno nga
Mga biga.

Nagtulo ang akon luha
Sang makita ko
Ang malubog nga kasanag
Sa kristal mo nga dughan.

Kon maglupok ang aton
Bulkan, ang imo mga biga
Ibaligya mo ayhan
Agod mabuligan
Ang mga nalisdan?

1 comment: