Wednesday, June 22, 2016

DUNGAN SA LANTON ni Early Sol A. Gadong (9/10)

[Gikan sa editor: Sini nga bulan sang Hunyo, pagahatagan sang lugar sang Tambubo Hiligaynon ang mga ulihing-tubo nga manunulat sang Bisayas Nakatungdan.]

DUNGAN SA LANTON


ni Early Sol A. Gadong

“Sorry, I’m busy, malas-ay nga sabat ni Sophie bisan pa nagakubakuba na ang iya dughan. Tuman ang pagkahidlaw niya sa abyan tungod pila man ka semana sila nga wala nakasugilanon ukon bisan nakaupdanay lang man.
            “David, excuse me. Pwede ko mahulam si Sophie bisan dali lang?”
            “No, Tin,” pag-utod ni Sophie sa inugsabat tani ni David. Whatever you need to say, you can say it in front of David.”
            “Um… Actually, Sophie, daw mangihi na gid ko,” siling sang solterito. “Tin, ikaw anay bahala sa best friend mo ha. Siguraduha nga wala sang iban nga guys nga makapalapit sa iya. Pa-CR lang ko anay ha. Then, ikaw naman sauton ko.
            Nagtirik pa-CR ang solterito kag nabilin ang duha ka dalagita sa tunga sang dance floor. Amo man ang pag-umpisa tukar sang upbeat nga kanta.
            “Sophie, I’m sorry.”
“I can’t hear you,” siling ni Sophie sa tunga sang lagumba sang sound system.
“Hambal ko I’m sorry!” singgit ni Tin.
            May mga schoolmates sila nga nagtulok sa ila tungod sa tunog nga tingog ni Tin.
“There’s no need to shout. I’m not deaf, you know,” pinilosopo nga hambal ni Sophie. “Sorry for what?”
            “I’m sorry kon indi ko parehas s’imo kaisog. Sorry kon indi ko nangin isog para ipakigbato sa iban ang nabatyagan ko para s’imo.”
            Amat-amat na nga nagakatunaw ang ginabatyag nga sunggod ni Sophie apang indi man sya gihapon magpasubali. May mga schoolmate sila nga nagatulok na gid sa ila nga may pagtingala.
“Ok, you’re sorry. What now?”
            “Subong mas nakulbaan ko nga madula ka sa akon sang sa kon ano pa da ang panumdumon sang iban nga tawo.”
“And you really think I’ll forgive you, just like that?”
“Sophie...” nagakurog na ang tingog ni Tin. “Sophie, sa numbers lang gid ko sagad. Indi ko sagad sa paghandle sang akon nabatyagan. Ikaw lang ang nagahatag sang order sa mga nabatyagan ko. Please, don’t let us be intersecting lines.”
“Tin, if you’re just going to give me another math lesson...”
“Intersecting lines are two lines that meet once and never meet again. I can’t let that happen to us. Please, Sophie.”
            Naghumok ang panindugan ni Sophie sa iya mga nabatian. Nagalumawlumaw na ang mga mata ni Tin. Amo man ang pag-abot ni David.
            “Hey, Tin. Salamat sa pag-take over. Ok na ah. Ako na bahala sa best friend mo. Then kita na man nga duha ang masaot.
            “May I have this dance, Sophie?” siling ni Tin nga nagaawas ang paglaum sa iya itsura.
“What did you say?” pamangkot sang nakibot nga si Sophie.
            “Haha! Ka-joker gid s’imo, Tin, ah,” sal-ot ni David. Cool ka gid ya.”
            “Shut up, David,” pagbugto ni Sophie sa halambalon sang solterito. Dayon, gin-atubang niya ang dalagita nga rason sang kagina pa niya nagakubakuba nga balatyagon. “What did you say?”
            “May I have this dance? Pwede ta ka masaot?”
“No,” sabat ni Sophie.

Naurungan si Tin. Nagatapik ang alang-alang nga bangiris sa nawong ni David. Naglinong ang dance floor sa pag-untat sang upbeat nga kanta kag ginbuslan sang love song.

*Una nga nabalhag ang ini nga sugilanon sa Hiligaynon Magazine sadtong ika-5 sang Pebrero 2014. Kabahin man ini sang libro nga Nasa Sa Dulo ng Dila: Stories in Three Tongues, koleksyon ni Early Sol A. Gadong sang mga malip-ot nga sugilanon sa English, Filipino, kag Hiligaynon, nga ginbalhag sang KasingkasingPress. 

No comments:

Post a Comment